“Şimdiki anneler hep mi mükemmeliyetçi?” Yeni Anne Destek Grubu’ndan bir katılımcı sordu bu soruyu. Cevabım, hayır. Mükemmeliyetçi olduğumuzdan böyle davranmıyoruz. Peki neden?

🔸Bir sürü uzman ve farklı görüş var. Hepsi de doğru söylüyor gibi.

🔸Bir sürü aslında uzman olmayan uzman! var. Onlar da çok güzel görünüyor, çocukları da hep mutlu gibi. E deniyoruz ucundan. Ama bize uymuyor.

🔸Instagram diye bir gerçek ve çok komik ama insta-mom diye birileri var.

Bir katılımcı şöyle demişti: “bir “influencer” yanında 40 günlük bebeğiyle saç şekillendiricisinden memnuniyetini anlatıyordu ve parıldıyordu. Bense o sırada duş sayımı haftada 2’ye çıkarabildiğim için mutluydum.” Aslında bilsek de o görüntünün yalnızca görüntüden ibaret olduğunu, yine de “acaba?” diyor içimizdeki eksiklik hissi. Acaba sen mi beceremedin? Acaba daha iyi bir yolu var mıydı? Acaba her şeyi aynı anda ve kusursuz yapmak mümkün de sen mi tembelsin? Ne var canım haftada 5 saat uyuyorsan?🙃

Kafamız karışıyor, kötü hissettiriliyoruz ve açığı kapamaya çalışıyoruz mütemadiyen.

Kötü haber: Olmuyor. Olmayacak. Ve zaten olmasın. Eksik değiliz çünkü. Bize uyanı bulamayacak ya da bulduysak bile vazgeçecek kadar çok sese maruz kalıyoruz sadece.

Ve sadece çocuğumuza iyi gelmeye odaklanıyoruz. Biz iyi ol-a-madan.

Ne daha iyi hissettirebilir peki:

🔸Sosyal medyada iyi gelmeyen, içten içe kendinizle kıyasladığınızı fark ettiğiniz hesapları takip etmemek mesela. Onun yerine, özellikle anneliğinizin başlarındaysanız komik/rahatlatıcı hesaplara bir bakmak.

🔸Uzman görüşü ve danışmanlık almak. İyi bir araştırmayla size, bebeğinize ve ailenize uygun olan bir yaklaşımı takip etmek, böyle bir uzman bulmak. Kafanızı bir sürü farklı bilgiyle karıştırmamak. Bu uzmanlıkları, “sizin ve “bebeğin” ihtiyaçları olarak ayırmak.

🔸Ve en önemlisi, kendi sesinizi duymaya açık olmak.

Size ait olanı bulmak zaman ve sükunet istiyor. Sınır koyabilmeyi gerektiriyor. Belki her şeye karışan karşı komşunuza, belki size iyi hissettirmeyen instamom’ınıza, belki çok sevdiğiniz annenize, belki her konuda danıştığınız yakın arkadaşınıza, ve en çok “eksiksin” diyen zihninize🤍

#yeniannedestekgrubu